MEVZUU:
Uruc (çıkış), nüzul (iniş) ile ilgili haller hakkındadır.
NOT: İmâm-ı Rabbânî Hz. bu mektubu, mükerrem şeyhi Muhammed Bakibillah'a yazmıştır.
***
Hizmet babında en küçük olandan bir arzuhaldir.
Uzun zamandan beri, duraklamada kalan bir aziz vardı ya; bu mektubu yazdığım gün, bir zuhurat oldu. O, Bu kaldığı makamdan yükseliş kaydetti; yani: Uruca benzeyen bir halle.. Sonra alta indi; ama tam mânâsı ile inemedi.
Bu makamın altında bulunan kimseler dahi, aynı şekilde yükseldiler. İnişe doğru yönelmeye de başladılar. Yani: Bu üst makamın yolu ile..
Bundan sonra, zuhur edecek olan her keyfiyeti arz edeceğiz.
Anlatılan muameleye uğrayan da halinin açılmasından sonra bir şey yazsa, doğruya daha yakın olur. Çünkü, bu nüzul hadisesini anlatıp yazmak pek zor.
Gül suyu ile gıda alması sebebi ile, bu Fakir'e dahi zaaf geldi. Bütün bunlardan dolayı, bu nüzul işi ile meşgul olamadım; sonunun neye vardığını da, göremedim.
İnşaallah yakında, bazı zuhurat olur..