|
"Bu mektup, İskender
Han-ı Lodî’ye yazılmıştır. Masivayı unutmadıkça kalbin selamet bulamayacağı
bildirilmektedir:
Hak teâlâ, hep
kendisi ile bulundursun. Kendisinden başkası ile olmaya bırakmasın. Miraç
gecesi, gözü Allahü teâlâdan hiç ayrılmayan insanların en üstünü hürmetine,
bu duamızı kabul buyursun “aleyhi ve alâ âlihissalevâtü vetteslîmât”! Bize
ve size her şeyden önce lazım olan şey, kalbi Allahü teâlâdan başka şeylerin
hepsinden kurtarmaktır. Kalbin bu selamete kavuşabilmesi için Hak teâlâdan
başka hiçbir şeyin kalpten geçmemesi lazımdır. Kalpten hiçbir şeyin
geçmemesi için de masivayı yani Allahü teâlâdan başka her şeyi unutmak
lazımdır. Bunları unutmaya (Fena) denir.
Bu yolun büyükleri
buyuruyorlar ki:
“Allahü teâlâdan
başka herhangi bir şeyi kalpten geçirmek için uğraşılsa, hiç geçmemelidir.”
İş bu dereceye varmadıkça kalp selamet bulamaz. Bugün bu nimete kavuşan
kimse Anka kuşu gibidir. Yani yoktur. Hatta buna inanacak kimse de
kalmamıştır.
Nimete kavuşanlara
nimetler afiyet olsun,
Zavallı fakir âşık,
birkaç damla ile doysun.
Daha çok ne yazayım?
Önceniz ve sonunuz selamet olsun!
Abdulkadir Akçiçek Tercümesi
|