|
"Bu mektup, Molla Davud’a yazılmıştır. Pirin hakkını
gözetmeyi bildirmektedir:
Kıymetli
kardeşim Mevlana Davud’un mübarek mektubu geldi, bizleri sevindirdi. Hak
teâlâ, zahirinizi ve batınınızı razı olduğu şeyleri yapmakla süslesin.
Sevgili Peygamberi ve O’nun yüksek Âli hürmetine duamızı kabul buyursun!
“s.a.v.” Kalbin çeşitli şeylere dağılması
yüzünden, kalp için aldığınız dersi yapmakta ve büyüklerin yolunda
ilerlemekte gevşeklik olmamalıdır. Bir karartı ve bulanıklık olursa, Allahü teâlâya yalvararak, boynunuzu bükerek, O’na sığınarak bundan
kurtulmaya çalışınız. Bundan kurtulmanın ikinci ilacı, bu nimete
kavuşmanıza sebep olana, sizi bu yolda yetiştirene tam bağlanmanızdır.
Bu büyük nimete kavuşturan zatın haklarını, edeplerini gözetmeye çok
çalışınız. O’nun rızasını kazanmayı, Allahü teâlânın rızasını kazanmaya
vesile biliniz. Kurtuluş yolu ancak budur. Vesselam.
Kamış boşum
dedi, şekerlendi,
Ağaç yükseldi,
baltayı yedi.
Abdulkadir Akçiçek Tercümesi
|